K A R Y A P

Yükleniyor...

Asfalt Baskı

Asfalt Baskı

Asfalt, bilinen en ucuz ve dayanıklı zemin malzemesidir. asfalt baskı uygulamassı ise kilitli parke taşı ve benzeri malzemelere göre işçilik ve zaman açısından büyük tasarruf sağlar. Uygulama çok hızlı yapılabildiğinden; yol, kaldırım gibi zeminler aynı gün boyanın uygulanmasından 2-3 saat sonra kullanıma açılabilmektedir.

FOTO GALERİ

DESEN / KALIP

TEKNİK ŞARTNAME

TEKNİK BİLGİLER


1) ZEMİN HAZIRLANMASI:Asfalt kaplanacak zemin beton ise, herhangi bir işleme tabi tutmadan, beton altındaki zeminin de sağlamlığından eminsek, asfalt kaplamaya başlayabiliriz. Zemin beton değilse, asfalt dökmeye müsait, sıkıştırılmış, sağlam bir zemin elde ettikten sonra asfalt kaplamaya başlarız.
2) ASFALTIN SERİLMESİ: Kamyonla gelen sıcak asfalt (120-130 derece) serilecek yerden biraz uzağa uygun bir yere dökülür. 50×60 kesitinde profiller kullanılarak hem meyil verilir hem de asfaltın kalınlığı sabit tutularak, el arabası ile dökülen asfalt, gelberi ile düzgün ve meyilinde serilir. Asfaltı sererken zemındeki bozukluklardan dolayı kalın olarak serilen kısımlarda, sıkışınca çukur kalmaması için, yüzeyde bu kısımlara mastar seviyesinden daha yüksek olarak asfalt serilir. (6cm. serilen asfalt sıkışınca 1.2cm. , 10cm. serilen asfalt 2cm. çöker.) Sıkıştıktan sonra yüzeyin düzgün olması gerektiğinden, kalın dökülen yerlerde mastar seviyesinden farklı çökme miktarı kadar kalın asfalt serilir ki, sıkışma neticesinde yüzey aynı seviyeye gelsin.
3) DESEN VERİLMESİ: Asfalt serildikten sonra 120-130 derece iken bu iş için ideal olan 1.5 tonluk silindirle asfaltı 2-3 gidiş gelişle sıkıştırılır ve yüzey düzgün hale getirilir. Hangi desen seçilmiş ise, bu desenin şablonu silindirlenmiş asfaltın üzerine serilir ve düşey kuvvet vuran kompaktörle (asfalt yaklaşık 80 derece iken ) şablon kalınlığını asfalta gömene kadar, kompaktör şablonun üzerinde gezdirilir. Şablon tam gömüldüğünde yerinden kaldırarak, 2-3 sıra gözü daha önceki derzlere yerleştirerek (istikametin şaşmaması için) desen vermeye devam edilir. Bir şablon 1000(bin) defa kullanılmaktadır.
4) BOYAMA:
a) Asfaltın sıcaklığı +35 derecenin altına düştüğünde boyama işlemi yapılmalıdır. Asfalt temizken boya yapılması idealdir. Boya (StreetBond) iki ünitedir: Birincisi naylon bidonda sıvıdır, ikincisi naylon torbada çimentodur. Bu iki materyali ve 3-4 litre suyu 20 litrelik bir kovaya boşaltarak, ucuna karıştırıcıyı, 400-500 devirlik 1/2 inçlik matkaba takarak, 2-3 dakika iyice karıştırılır. Boyanan yüzeylerde ton farkı olmaması için her seferinde aynı miktarda su kullanılır. Sonra bu sıvı, 110 PSİ’lik hava kompresörüne bağlanan çift kademeli pompa ve buna bağlı püskürtücü ile asfaltın yüzeyine püskürtülür. Fırça (30-40 cm. uzunlukta ) ile boya, asfaltın yüzeyinde siyah renk kalmayacak şekilde yayılır.
b) Boyama işi bittiğinde süt renginde olan konsantreye (Sealer Concentrate), yarısı veya kendisi kadar su katılarak karıştırılır ve yine tulumba ile fakat ilaçlama için kullanılan daha ince uçla, boyanın üzerine püskürtülür. Bu malzeme hem boyayı sertleşene kadar sudan korur, hem de boyaya parlaklık verir.
c) Boya karışımı yapıldıktan sonra 3-4 dakika bekletilir, tekrar karıştırılır, ondan sonra püskürtülür. Karışımı yapınca yarım saat içinde kullanılması gerekmektedir. Hava sıcaklığı + 7 C’nin altıda veya 48 saat içinde + 4 c’nin altına düşecekse boya yapılmaz.
5. BOYANIN FAYDALARI:
a) Naylon bidondaki renk verici meteryalin içinde reçine (epoksi) bulunması nedeni ile boya asfalta iyice yapıştığından kolay kolay asfaltın üzerinden çıkmaz ve renkli görünüm yıllarca kalır.
b) Naylon torbadaki özel çimentonun içinde bulunan sertleştirici sayesinde ise asfaltın yüzeyi sertleşir ve aşınma mukavemeti normal asfalta göre 3 misli artar.
c) Boya sayesinde -34 dereceye kadar asfalt don nedeni ile kırılmaz. +71 derece sıcaklığa kadarda gevşemez ve derzler aynen kalır.
d) Zararlı güneş ışınlarını yansıttığı için asfaltın o yakıcı sıcaklığını hissetmezsiniz.

UYGULAMA AŞAMALARI

Mini Cart 0

Your cart is empty.